Saturday, December 12, 2009

Hoe lang hou jij dit vol?



Speciaal voor de mensen die ons tijdens de eerste twee weken zijn komen bezoeken: Jef kan ook huilen! De verleiding is groot om hem bij zo'n huilbui meteen uit zijn wiegje te halen en te troosten. Elke seconde lijkt zijn keeltje wat hezer te worden, hij denkt zeker dat we hem niet meer graag zien, elke uithaal is niet alleen een aanslag op je gehoor maar gaat ook recht door je hart, de buren staan zeker op het punt de politie te bellen omdat ze denken dat we ons kind aan't vermoorden zijn, het lijkt of hij al een half uur aan't huilen is, maar in werkelijkheid is de eerste minuut nog net niet voorbij.

Als 't niet anders kon, denk ik niet dat het mij gelukt zou zijn om hem een eerste keer door te laten wenen. Het gebeurde dan ook toen ik onder de douche stond. De babyfoon sprong aan maar ik stond daar net met een shampoohoofd. Ik begon mij wat te haasten, vijf minuten gingen voorbij en wonder boven wonder: het huilen stopte, toen ik wat later ging kijken, lag Jef te slapen alsof er niets was gebeurd.

Nu laten we ons niet meer vangen, als Jef zijn buikje vol is en hij een propere pamper heeft, wordt hij niet opgepakt als hij weent, we worden er al echt goed in. Dit is twee minuten na de huilbui van hierboven: stilte na de storm!


Doorslaapbarometer:
do 10/12 op vr 11/12: van 00u30 tot 3u30
vr 11/12 op za 12/12: van 1u55 tot 5u20
Beste nacht: woe 9/12 op do 10/12: van 00u30 tot 6u00

3 comments:

Nancy en Bart said...

Applausje voor mammie en pappie! :-)

Zodra het paasvakantie is en hij al goed doorslaapt laat ge hem maar een weekendje op vakantie komen! ;-)

Els said...

Volgens mij heeft hij ons al een beetje door ondertussen en probeert hij nu langer te wenen zodat we hem toch zouden oppakken, nie gemakkelijk hoor!

ps: Jef kijkt er al naar uit om eens te gaan logeren bij jullie!

Nancy en Bart said...

Het deugenietje! :-)

Ik (en vooral ook Bart) kijkt er al naar uit! Kan Bart al wat oefenen! ;-)