Tuesday, September 8, 2009

Glucosetest

Zondag was het groot familiefeest bij ons, twee 80-jarigen en één 70-jarige werden gevierd met een barbeque en een enorm dessertenbuffet. Ik weet niet of die overdosis aan dessertjes er iets mee te maken heeft, maar toen ik gisteren de bij zwangere vrouwen en moeders alom bekende glucosetest moest ondergaan, bleek dat mijn suiker te hoog was.

De glucosetest dient om zwangerschapsdiabetes op te sporen. Er wordt dan eerst bloed getrokken, dan moet je een soort van ultrazoete AA-drink drinken en na een uur wachten wordt er opnieuw bloed getrokken. Ik moet nu nog eens teruggaan voor een uitgebreide suikertest. Morgenvroeg zonder ontbijt naar het ziekenhuis en dan wordt de glucosetest drie keer achter elkaar gedaan. Hopelijk blijkt het vals alarm te zijn en kom ik met goed nieuws naar huis!


Misschien was dit wel mijn laatste dessertje voor de komende drie maanden...

PS: de opmerkzame lezer heeft zeker ook mijn auto herkend op de achtergrond ;-)

3 comments:

Mark said...

Niet ongerust zijn. Alles komt wel in orde.

Sarah said...

Na zo'n kom soesjes (die er trouwens overheerlijk uitzien!) zou je suikergehalte voor minder gelijk een raket in de hoogte schieten ;-)
Maar troost je, nog even op je tanden bijten en dan kunnen we volgend semester de kookcursus "desserten" gaan volgen, dan kan je je schade ruimschoots inhalen ;-)

Els said...

Gelukkig bleek bij de uitgebreide test dat alles normaal was, oef!