Tuesday, January 5, 2010

Winterwandeling

Ik kijk er naar uit om binnenkort terug te gaan lopen, ik ga er nog mee wachten tot ik stop met de borstvoeding, maar voorlopig zit ik dus vooral binnen: geen sport, internetten, naar de herhalingen van Blokken en Thuis kijken (en uiteraard ook voor Jef zorgen en af en toe iets in't huishouden doen). Het is al zo koud en van stil te zitten krijg ik het eigenlijk alleen nog maar kouder.

't Was niet echt bedoeld als een goed voornemen voor het nieuwe jaar maar ik wou toch wat meer bewegen, regelmatig eens gaan wandelen bijvoorbeeld. Gisteren had ik alweer een goed excuus om toch maar binnen te blijven, het vroor en er lag sneeuw, dus het was misschien toch geen goed idee om buiten te komen met Jef. Maar dan las ik Prutsen's blog, ook zij had het goede voornemen om vanaf dit jaar (elke dag) te gaan wandelen. Dus ik dacht, ik mag me niet laten kennen, trok mijn stoute (warme) schoenen en Jef een muts, jas en twee dekentjes aan. We hebben de route gedaan die ik normaalgezien altijd ging lopen, bijna 5 km, 2 uur gewandeld.


Jefke goed ingepakt:

Hier waren ze ook op alle weersomstandigheden voorzien:
Aan de Vaart:

11 comments:

Tess said...

Mooie foto's!
Dat kan eens deugddoen hè, buitenlopen als het vriest dat het kraakt. Is heel gezond als je goed gekleed bent. :)

opa said...

Goed bezig! Jef goed ingepakt en met zijn nieuwe muts. Das volop genieten.
Mama.

prutsen said...

Leuk hé? Ik heb tot nog toe geen dag overgeslagen en begin al te merken dat mijn migraines (waar ik behoorlijk last van heb) precies lichter worden.

Annelyse said...

Schoon hé, de sneeuw.
En 't is toch gene goei tijd om te lopen, onze toer ligt er in elk geval spekglad bij.
Wat mijn ongegeneerd in een looppause doet belanden.

Els said...

@ Tess: de wandelingen hebben echt al deugdgedaan!

@ mama: Jef vindt het ook heel plezant, hij kan gemakkelijk een uur langer wachten met eten als hij rondgereden wordt, eens thuis begint hij wel binnen de vijf minuten te wenen, maar het eten is dan gelukkig direct klaar ;-)

@ Prutsen: ik ben gisteren en eergisteren al geweest maar ga vandaag misschien toch een dagje overslaan en dan binnen wat stretchoefeningen doen ofzo.

@ Annelyse: Waar niet gestrooid is, ligt het er inderdaad nog gevaarlijk glad bij heb ik gisteren onderweg naar de Diana Baby gemerkt. Begin maart ben ik van plan om terug te beginnen met lopen, ik kijk er echt naar uit, maar 't gaat wel enorm moeilijk zijn, ik denk dat mijn conditie volledig verdwenen is.

Sarah said...

Ik heb me vandaag nog eens gewaagd aan een bosloop, en ik kan je verzekeren, het is berekoud! Zelfs goed ingeduffeld kwam de koude nog door mijn kleren!
Dus hou het nog maar even bij een stevige wandeling met Jefke in de gezonde buitenlucht, tegen maart schijnt het zonnetje misschien al terug!

Els said...

Heel moedig Sarah! Vandaag staat er weer een klein zonnetje, misschien wagen Jef en ik ons nog eens buiten...

Linde said...

hey Els... gewoon blijven doen! Ik ben toen bij Iris ook elke dag goed ingepakt gaan wandelen! En je hebt daar gewoon zelf héél veel deugd van... alhoewel je jezelf misschien eerst moet overtuigen om de kou in te stappen...
dus geniet ervan

Els said...

Dag Linde, 't is weer gelukt, we zijn terug een stukje gaan stappen vandaag! Tot morgen ;-)

Caroline said...

Denk dat wij dezelfde buggy hebben :-) Pericles he?

Els said...

@ Caroline: ik heb het eens gecheckt en de onze is van Torck, maar blijkbaar is dat van dezelfde fabrikant als Pericles...