Saturday, September 12, 2009

Glucosetest - deel II

Woensdagochtend om 8u stond ik al voor de deur van het ziekenhuis, voor de nieuwe glucosetest, zonder ontbijt deze keer, gewapend met vier humo's en laptop om de rest van de voormiddag al wachtend door te komen. Rond half negen werd de eerste keer bloed getrokken en vlak daarna moest ik twee flesjes van dat zoete drankje drinken. Dan een uur wachten. Hoewel het ziekenhuis vlakbij is, op een dikke vijf minuten van bij ons, besloot ik toch maar daar te blijven. Ik moest er immers ook voor zorgen dat ik zo weinig mogelijk inspanning deed om de resultaten van de test niet te beïnvloeden. Dan maar een beetje werken, de tijd vloog voorbij en het werk ging enorm goed vooruit, ik werd deze keer eens niet afgeleid door voortdurend binnenkomende mailtjes want er was geen draadloos internet in't ziekenhuis.
Om half tien dan de tweede keer bloed laten trekken, opnieuw een uur wachten en weer hetzelfde scenario om half elf en om half twaalf. Pas op donderdagochtend kon ik de dokter bereiken voor de resultaten. De uitslag bleek gelukkig normaal, toch mag ik geen snoep en koekjes meer eten, maar dat vind ik eigenlijk niet zo erg. Mijn armen zien er nu een beetje uit zoals die van een drugsverslaafde, gelukkig is het niet meer zo warm als enkele weken geleden en kan ik lange mouwen aandoen!

No comments: