Sunday, June 29, 2014

Ouderschapsverlof - dag 1 (vervolg)

Een maand lang full time mama zijn, om even te wennen aan m'n nieuwe rol, leek het mij een goed idee was om al te starten met het ouderschapsverlof tijdens de laatste dagen van het schooljaar. De eerste ochtend was ik er alvast in geslaagd om een versnelling terug te schakelen. In de namiddag bleek dat het er iets te relaxed aan toe ging. Ik was 10 minuten te laat om Jef terug op te pikken van een verjaardagsfeestje en liet Louis ook nonchalant nog even op het springkasteel. Toen we weer thuis waren, realiseerde ik me dat we nog maar 40 minuten hadden vooraleer we op het oudercontact verwacht werden. Ik was van plan geweest om nog samen te eten, de kinderen in bad te stoppen, pyjama's aan te doen en papjes te geven, what was I thinking! Opeens ging alles mis: ontplofte zak chips in de auto, ik reed tegen een paaltje bij het parkeren en Louis moest overgeven.
Herkansing voor een zen-dag op dag 2, tot Mark zich realiseerde dat we onze belastingsbrief nog moesten invullen op de allerlaatste dag. In de voormiddag kon ik me dus bezighouden met het verzamelen van paperassen, het invullen van zowel mijn als zijn gedeelte - hoeveel vragen boekhouders daar tegenwoordig voor - en het onding daarna te gaan droppen in de brievenbus. Gelukkig bleef er achteraf nog wat tijd over om te gaan lopen en hebben de Rode Duivels 's avonds gewonnen. Op naar dag 3!


2 comments:

Nancy en Bart said...

Huisvrouw is serieus hard werken hoor! :-D Ik moet me ook altijd haasten om op tijd bij de onthaalmoeder te zijn... En als Bart dan een uur later thuis komt moet hij het eten maken omdat ik geen tijd heb gehad! :-D

tax-on-web is wel een goede uitvinding ;-) brief is al zo goed als helemaal ingevuld én ge hebt een maand langer de tijd.

Els said...

Huisvrouw zijn valt niet te onderschatten! En misschien moeten we toch maar eens meegaan met de nieuwe technologie...