Sunday, March 11, 2007

Mekong Delta

Gisterenochtend vetrokken we op tweedaagse trip naar de Mekong Delta, het was de moeite waard, hieronder enkele foto's.





We bezochten de drijvende markten van Cai Be en Can Tho waar groenten, fruit en vlees vanop bootjes gekocht en verkocht worden.





De verkopers tonen hun koopwaar op een stok boven de boot.




Onderweg stopten we om verschillende soorten tropische vruchten te proeven. Enkele bekende fruitsoorten zoals ananas, cocosnoot en mango, maar ook dingen die we nog nooit gezien hadden.










Als laatste stop naar de markt van Vinh Long: hier worden groenten, fruit, varkens, vis, vlees en slangen (ook om op te eten) verkocht. Wij hielden het bij ananas die we kochten van de moeder van dit schattige meisje:







Het jongetje hieronder wilde maar al te graag met zijn vissen op de foto. Iedereen was door het dolle heen toen ik daarna de foto op het schermpje van mijn camera liet zien. Op allerlei manieren probeerde ik te vragen of hij een adres kon noteren zodat ik een foto kon opsturen. Niemand begreep wat ik bedoelde. Uiteindelijk schreef de jongen iets op in mijn boekje in het Vietnamees. Achteraf vroeg ik aan onze gids wat het betekende. Hij had geschreven 'morgen ga ik met jou mee'.


No comments: