Sunday, April 17, 2011

Moestuin


Dit weekend ben ik mijn eigen moestuin begonnen. Aangezien wij hier zelf maar een koerke van een zakdoek groot hebben, hebben mijn mama en papa de bedenkelijke eer om mijn moestuin bij hun te hosten. Aangezien mama verwacht dat zij er meer in zal moeten werken dan ikzelf zal doen, heeft ze mij dat natuurlijk op alle mogelijke manieren proberen uit mijn hoofd te praten (de grond is hier steenhard, hier zitten veel te veel wortels, bompa heeft gezegd dat hier niet veel gaat groeien hoor, enz). Maar als Obama president van Amerika kan worden, dan kan ik toch ook wel een moestuin onderhouden zeker!? En zo geschiedde het. Zaterdagochtend was ik al de trotse bezitter van een rabarberplant en een tuinkabouter. Ondertussen is er zo'n 3 m² omgespit. Volgende week gaat mijn frambozenstruikje de grond in, wordt de tijm, rozemarijn en oregano geplant en ga ik peterselie, radijsjes en (Nieuw-Zeelandse) spinazie zaaien.

Die spinazie, daar hangt nog een kleine anekdote aan vast, ik heb namelijk geen idee wat Nieuw-Zeelandse spinazie precies is, maar vorige week kon je daar zaadjes voor winnen op de blog van Mme Zsazsa, ik zag dat al volledig zitten voor in mijn moestuin en ik was dan ook dolblij toen bleek dat er een Els gewonnen had. Toch maar even checken of er geen twee Elsen meegedaan hadden, toen bleek dat ik mijn eigen reactie niet meer kon terugvinden, blijkbaar toch vergeten mee te doen zeker en dan maar zelf gekocht he.

5 comments:

Nancy en Bart said...

Goed de standplaatsen van uw planten opzoeken.

Peterselie moet vb. vochtiger en in halfschaduw/schaduw terwijl tijm een struik voor droge grond en volle zon is.

Alleszins véél succes! In de tuin werken is ZALIG!!!

En ja, tenzij ge fulltime in Wellen gaat wonen zal uw mama er inderdaad haar handen vol aan hebben want tuinieren is veel werk!

Els said...

Bedankt voor de tips, ik zal mijn peterselie dan in de schaduw van de tijmplant zaaien :-)

Nancy en Bart said...

Aangezien uwe frambozenstruik 2m hoog gaat worden (wel tegen een muurtje ofzo op laten groeien) kunt ge dat ook als schaduwplekje gebruiken, want tijm wordt niet zo hoog.

Oooh, ik ga vaak van uw frambozen komen pikken! :-D Want ik wou die ook hebben, maar onze tuin was daar net iets te klein voor... :-(

Mira said...

Ha ha, nu dacht ik echt dat ge gewonnen had! Veel succes!! En dat komt helemaal goed want mijn moestuin staat in van die zelfde grond ;)

Els said...

@ Mira: ja, ik hoop dat mijn moestuin even succesvol wordt als die van jou!

@ Nancy: hopelijk zullen er zoveel frambozen zijn dat ik kan uitdelen!