Monday, January 2, 2006

Slaatje met kip, sinaasappel en pijnboompitten

Ingrediënten
  • Kipfilet

  • Sla (krulsla, veldsla, ...)

  • 3 Appelsienen

  • Kaas in blok

  • Kerstomaatjes

  • Pijnboompitten

  • Honing

  • Tijm

  • Balsamicoazijn

  • Peper & zout

Bereidingswijze
  • Pers één van de appelsienen, doe het sap in een kom en voeg wat honing, tijm, peper en zout toe. Snij de kipfilet in blokjes, meng onder het appelsiensap en laat een uurtje marineren.

  • Was ondertussen de sla, halveer de kerstomaatjes, schil de rest van de appelsienen en verdeel in partjes, snij de de kaas in blokjes, rooster de pijnboompitten en meng alles onder elkaar.

  • Haal de kippenblokjes uit de marinade en bak goudbruin. Voeg toe aan de salade. Giet de marinade in de pan, laat stroperig worden, voeg wat balsamicoazijn toe een laat opnieuw wat inkoken, giet dit sausje over de salade.

Smakelijk!

3 comments:

Anonymous said...

oh Els, het lukt me niet om iets hier geschreven te krijgen. Dat is toch wel iets hé

Anonymous said...

Allez, nu verschijnt me daar iets van 'anonymous'! Elske, de prutser van dienst ben ik, .... euh alberte. Heb u al ellenlange berichten geschreven, telkens zonder resultaat.
Moest het nu lukken wil ik maar zeggen wat voor een schoon baaske jullie Jefke maar is. Een van deez loop ik bij je mama en papa binnen. Bedankt voor je kaartje, was me dat een aangenaam iets om te ontvangen. Mersie, waar haal je tijd maar ? En uw receptje hier, lijkt me heerlijk. Ik ga het ook proberen. Moet lekker zijn, kan niet anders. Is eenvoudig.... ook mensen zonder kids kunnen dat appreciëren hoor. Tot gauw
alberte

Anonymous said...

Toch al iets vooruitgang,
mijn naam krijg ik er niet op,
maar dan heet ik maar 'anonymous', dat kan ook dienen.