Sunday, August 23, 2009

Toerist in eigen stad

Mijn mama en papa zijn fervente fietsers en een tijdje geleden hadden ze het plan opgevat om helemaal met de fiets naar Mechelen te komen (85 km). Dit weekend was het dan eindelijk zover. Vrijdagochtend rond negen uur zijn ze vertrokken en in de namiddag rond drie uur werden ze al ter hoogte van Boortmeerbeek gesignaleerd. De boodschap was dus om op tijd naar huis te vertrekken van 't werk of ze zouden nog voor mij in Mechelen zijn (wat uiteindelijk ook zo was).

Zaterdag hebben Mark en ik dan samen met mijn ouders de toerist uitgehangen in Mechelen. Een beklimming van de Sint-Romboutstoren tot aan de befaamde "Skywalk" hoorde daar natuurlijk ook bij. Ik was eerst van plan om beneden te wachten. Zes maanden zwanger en 1.000 trappen (500 naar boven en 500 naar beneden) ging niet zo goed samen, dacht ik. Uiteindelijk ben ik toch meegegaan, ik kon wel alles op mijn eigen tempo doen. Daar heb ik uiteindelijk geen spijt van gehad. Veel mensen kwamen al puffend aan op de verschillende tussenverdiepingen maar ik vond het totaal niet vermoeiend. Het uitzicht vanop de skywalk was bovendien adembenemend!


De Sint-Romboutstoren:

Uitzicht vanop de "Skywalk", bovenop de Sint-Romboutstoren:

Na de beklimming van 500 trappen:

Meer informatie over de Sint-Romboutstoren: www.sintromboutstoren.be

1 comment:

Mark said...

Flink gedaan. Maar ja, al trappen genoeg kunnen oefenen thuis ;-)