Tuesday, August 24, 2010

Indische groentencurry

Een tijdje geleden had ik zoete aardappel in grote hoeveelheden in huis gehaald, maar aangezien Jef dat omwille van zijn "dieet" voorlopig niet eet, besloot ik er maar iets voor onszelf van te maken. Even de zoekterm "sweet potatoe" ingetikt op de website van Jamie Oliver en er kwam een recept voor een Indische curry tevoorschijn dat me wel lekker leek. Na een inspectie van mijn kruidenkast, kwam ik tot de ontdekking dat een set kruidenpotjes die ik tot nu toe nog niet gebruikt had, wel Indisch moesten zijn, want ze werden bijna allemaal in het recept gebruikt. Korianderblaadjes en -zaadjes werden samen met wat chilipoeder, komijnzaadjes en "turmeric root" in de vijzel gedaan, zo wordt dus currypoeder gemaakt! Wat een geur, mmm!
Ongeveer één derde van de ingrediënten bleek ik niet in huis te hebben, maar die verving ik dan maar door iets anders of liet ik gewoon weg. Het resultaat zag er bijna net zo uit als op de foto van Jamie, het zal ongetwijfeld niet hetzelfde gesmaakt hebben, maar het was wel heerlijk!

No comments: