Friday, November 18, 2011

Koe

Sinds maandag is de koe verboden voor mij: geen melk, room, yoghurt of boter meer. Aangezien Jef zoveel last had van eczeem en één van de mogelijke oorzaken een allergie voor koemelk was, heeft de verpleegster van Kind en Gezin mij aangeraden om zo lang ik Louis borstvoeding geef, preventief ook geen koemelk meer te consumeren. Als ik daarmee eczeem bij Louis kan vermijden, dan geef ik dat met plezier op, maar 't is toch niet zo gemakkelijk als het op het eerste zicht lijkt.
De gewone melk, yoghurt en bakboter kunnen gemakkelijk vervangen worden door alternatieve producten van bijvoorbeeld Alpro, die wij toch sowieso meestal al in huis hebben, maar de koe blijkt echt alom tegenwoordig te zijn: in chocolade en suikerbonen, in verschillende soorten brood en koffiekoeken, in roomsoepen en sauzen, in koekjes en ijs, en zelfs in sommige soorten charcuterie blijkt melk (?) te zitten. De zwangerschapskilo's zullen er nu wel eens zo snel afvliegen!

5 comments:

Nancy en Bart said...

Balen!! Dan maar hopen dat het helpt!!

En al die andere dingen die Jef niet mocht, moogt ge die dan ook niet eten nu?

Els said...

Ik mag alleen geen melkproducten (melk, room, yoghurt en boter), de andere dingen die Jef niet mocht, mag ik gelukkig wel eten, oef!

Nancy en Bart said...

Al een chance, het zou anders nogal wat zijn!

Ik heb altijd gedacht dat hetgeen ge eet tijdens de borstvoeding net gezond is en nadien sneller en beter door het kind gegeten wordt.

Allergieën, het is me wat!!

kirsten reemers said...

Denk dat het niet makkelijk is om altijd rekening hiermee te houden, maar ja gelukkig is het maar tijdelijk he!

Els said...

@ Kirsten: het valt best wel mee, ik heb een goeie motivatie nu, als het voor een dieet om te vermageren zou zijn, zou het mij heel wat minder gemakkelijk afgaan. Wat het wel wat moeilijker maakt, is dat sommige producten waarvan je het totaal niet zou verwachten toch melk blijken te bevatten zoals bijvoorbeeld paté. Altijd goed naar de ingrediënten kijken dus en mijn koelkast is ondertussen goed gevuld met allerlei alpro producten!