Tuesday, November 8, 2011

Louis de slaapkop

Wij hebben hier een beetje een atypisch probleem: Louis slaapt 's nachts al door gedurende meer dan 5 uur. Veel mensen zullen mij hier verwensen omdat ik zoiets een probleem durf noemen, maar ik ben toch een beetje ongerust of dat wel goed is voor baby's van nog maar een week oud. Als ik na drie uur ga kijken, dan is het ventje nog diep aan't slapen en als ik hem dan wakker maak drinkt hij toch bijna niets, na vier uur, hetzelfde. Nu wacht ik dus vijf uur vooraleer ik hem wakker maak en dan drinkt hij wel flink. Door de dag maak ik hem ook zeker om de vier uur wakker zodat hij dan voldoende kan eten. In het ziekenhuis was hij de tweede dag al bijgekomen in gewicht en bij het naar huis gaan was hij al zwaarder dan zijn geboortegewicht, dus ik veronderstel dat het allemaal wel ok is en dat het gewoon in natuur ligt dat kersverse mama's zich zorgen maken over hun baby. Intussen zal ik maar genieten van de slaap 's nachts!

3 comments:

Anonymous said...

Hi Els,

Hanne had dit ook. Ze wachtte ook altijd n uur of 5 tussen 2 voedingen en sliep van in het begin goed door 's nachts (ik was ook ongerust want wat n verschil met Rune die om de 2u dronk gedurende een uur). Zij dronk dan maar een minuutje of 5-10 en dan wou ze gerust gelaten worden in haar wiegje. Toen ze flesjes begon te drinken merkte ik pas hoe snel ze drinkt.

Fijn dat Jefke niet jaloers is op zijn kleine broer! Toch best altijd in de gaten houden want het gebeurt nog altijd dat Rune soms iets te enthousiast (en hard) een speelgoedje op de buik of in het gezichtje van zusje duwt.
Raar maar fijn hoe ze elkaar van in het begin zo graag zien... !

Geniet van je zoontjes en je rustige nachten !
K.

maar dat zal je wel weten ;-)

Els said...

Oef, da's geruststellend om te horen. Louis heeft al bolle wangetjes, dus ik dacht wel dat hij niet ondervoed zou zijn, maar je hoort alleen maar verhalen over baby's die de hele nacht wenen, dus je kan je bijna niet voorstellen dat het ook anders kan.
We houden Jef inderdaad goed in de gaten, hij is ook heel erg enthousiast en we moeten hem wel wat in toom houden.
Tot snel!

Nancy en Bart said...

Ik hoop dat onze even goed zal slapen! :-)

Hopelijk blijft het zo en zal hij nadien ook goed blijven slapen: wat een zalige baby zou dat dan wel niet zijn! :-D