Sunday, February 21, 2010

Test-halve-dagje

Morgen is het zover, Jef gaat voor het eerst naar de crèche. 't Is nog maar een test-halve-dagje maar toch een mijlpaal in zijn korte leventje. Mark gaat hem 's morgens aankleden en een flesje geven, maar in plaats van zelf in bed te blijven liggen, weet ik nu al dat ik toch ga opstaan om te kijken of alles goed gaat. Is hij niet nog te moe 's morgens zo vroeg? Weent hij niet bij het aankleden? Drinkt hij zijn flesje wel leeg?

Mark gaat Jef dan naar de crèche brengen, hij zal hem daar afzetten, een keer op zijn horloge kijken hoe dat zit met de timing, mij misschien nog even bellen als ze hem daar iets vragen dat hij niet weet. Ik zal ondertussen proberen om nog wat te slapen toch maar opstaan en mij afvragen of ik zal kuisen of toch proberen te genieten van een bad ofzo. En dan als het bijna twaalf uur is, iets vroeger dan afgesproken, zal ik in mijn auto springen om Jef zo snel mogelijk terug te gaan ophalen, benieuwd hoe het geweest is. Zal hij veel geweend hebben? Goed gegeten hebben? Gespeeld hebben? Geslapen hebben?

Straks moet ik zijn tas nog klaarmaken, flesjes klaarzetten, melkpoeder afmeten, reservekleren klaarleggen, de laatste naamkaartjes in zijn bodiekes strijken en op zijn papflesjes plakken en dan zijn we er helemaal klaar voor.


Naamkaartjes van GoedGemerkt

9 comments:

Tess said...

Succes met het eerste halve dagje!
En wat een leuke labels :-)

Els said...

@ Tess: bedankt! Ja, die labels zijn echt een geweldige uitvinding, zeker voor iemand die niet zo handig is met naald en draad. En met de plaklabels zien de papflesjes eruit alsof ze gewoon uit de winkel kwamen met de naam er al op!

Sarah said...

Wat vliegt de tijd toch Els! Ik ben er zeker van dat Jef veel vriendjes en vriendinnetjes zal maken in de crèche. Dan heeft mama ondertussen wat tijd om te rusten en zichzelf eens goed te verwennen! Geniet nog van je laatste dagen zwangerschapsverlof!

Annelyse said...

En waar gaat Jef naar de creche gaan? Die van ons gaan in de stedelijke stadskribbe in de Zwaluwstraat.

Els said...

@ Sarah: ja, niet te geloven dat hij ondertussen al drie maanden is. Zijn luiertas met alles wat hij morgen nodig heeft in de crèche staat klaar, 't is toch een raar gevoel hoor.

@ Annelyse: hij gaat naar het Elfentuintje, da's vlakbij het Vrijbroekpark.

Mira said...

Hopelijk is het voor Jef en mamma wat meegevallen!?

Annelyse said...

@Els: jammer, ik hoopte u dan is tegen te komen. Kribbes hebben trouwens toch altijd zo'n belachelijke namen hé ;-)

Els said...

@ Mira: Ja, het is gelukkig goed gegaan, hij heeft gespeeld, gedut en gegeten, nu kan ik maandag met een gerust hart gaan werken.

@ Annelyse: Waar blijven ze de inspiratie toch halen, wij konden indertijd ook nog kiezen tussen het Vlinderhuisje en het Mottepotje :-) In de crèche zullen we mekaar niet tegenkomen, maar misschien ooit in de kleuterschool? Of misschien in de paasvakantie als het hier terug speelstraat is?
Zou het trouwens kunnen dat ik je gisteren gespot heb? Wij reden gisterenavond rond iets voor negen door de Merodestraat en ter hoogte van de Beiaardschool zag ik een koppel met twee kindjes voorbijkomen. Ik dacht dat jij het misschien was omdat je daar vlakbij woont, maar we waren te snel voorbij om het tegoei te zien...

Anonymous said...

die labeltjes zijn leuk hé, wij hebben ze nu ook nog voor Iris haar schoolgerief ;-)

Ben blij trouwens dat dat eerste dagje prima is verlopen!