Tuesday, July 15, 2014

Groentenlasagne met ricotta

Jef was naar het hockeykamp, Louis deed zijn middagslaapje, tijd voor een dutje voor mezelf! Om gemakkelijk in slaap te vallen, zette ik één van de nog 34 in voorraad zijnde afleveringen van Dagelijkse Kost op. Meestal ben ik al in dromenland nog voor Jeroen al de ingrediënten uit de frigo gehaald heeft maar nu kon ik de slaap niet vatten. Niet getreurd, ik had wel inspiratie voor het eten van vanavond.
Groentenlasagne met ricotta, het is misschien niet het meest kindvriendelijke gerecht, maar spinazie, pasta en tomatensaus, welk kind lust dat nu niet en wie valt er dan nog over een occasionele gegrilde aubergine of courgette?
Louis dacht eerst mee te gaan met het "ik lust dat niet" van Jef, maar had waarschijnlijk te veel honger en speelde zijn hele bord verder ongestoord naar binnen. Jef daarentegen hield vol, had ik niet ingegrepen, hij had enkel stokbrood gegeten. Maar ingrepen deed ik dus wel: na dreigementen (geen tweede stuk brood, niet naar Dora kijken), overhalen (spinazie lust je toch, kijk dat is toch precies spaghetti, ...) en twee huilbuien (niet van mezelf welteverstaan) gingen er toch een vijftal happen naar binnen.
Ik ben er nochtans geen voorstander van om van eten een gevecht te maken, want eten dat is toch leuk en lekker, maar hoe kan ik hen dingen laten eten die ze niet waarvan ze zeggen dat ze het niet lusten? Tips zijn welkom!

1 comment:

Nancy en Bart said...

Haha, Louiske!

Wij hebben nu ook geen kieskeurige eter, maar heel af en toe is het ook nee. Wat bij onze vleeseter dan helpt is zeggen 'twee hapjes van dit en dan krijgt ge een stukje vlees' werkt meestal wel.

Voor de rest geen tips, maar ik geloof ook wel in het spreekwoord 'honger is de beste saus'....