Wednesday, January 18, 2012

De wegwerpmaatschappij

Ik wist wel dat er veel voedsel weggegooid wordt maar toen ik gisteren de reportage over "de wegwerpmaatschappij" zag in Koppen XL was ik toch gechoqueerd. Sinds ik alles plan in een weekmenu, wordt er hier gelukkig nog maar weinig weggegooid, maar ik ga toch nog beter mijn best doen om de verspilling nog wat te verminderen.

De kerstomaatjes en een harde pistolet zijn alvast verwerkt in een lekker tomatensoepje, vanavond gaat de mozzarella in een quiche met zoete aardappel en chorizo en van twee overgebleven appels maak ik nog een appelcrumble. Voilà, zo hebben we meteen een heel menu!

4 comments:

Nancy en Bart said...

Ik was ook compleet geshockeerd! Vershouddata: zwaar overdreven en zonde van al dat eten!!

Zelfs nu ik zwanger ben kijk ik echt niet op een dag of twee.... gewoon gezond verstand gebruiken lijkt me iets handiger. :-)

Maar alvast: ik wou dat ik deze week bij jullie at! :-D 3x mmmmmmm!

Els said...

Ge waart beter naar hier gekomen, we hebben nog soep, een groot stuk quiche en een appelcrumble over!

Mira said...

Erg hé! Ik heb het nu wel niet gezien maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Had je de bloemkooltaart gemaakt? Wij hebben er duimen en vingers voor afgelikt ;)

Els said...

@Mira: ja ik heb ze gemaakt, ik vond ze ook heel lekker. Een originele manier om eens bloemkool te eten.