Sunday, January 30, 2011

Broodpudding

Nog wat oud brood over? Niet weggooien, maar broodpudding van maken! Op internet kan je uiteraard tal van recepten terugvinden: het originele recept op de broodpudding website, de versie met chocolade van Annelyse, die voor volwassenen bij Mme Zsazsa, enzoverder...

Mijn eigen variant staat momenteel in een op 200°c voorverwarmde oven te bakken met:
- 100 gram oud brood
- 50 gram oude speculaasjes
- 250 ml melk
- 60 gram kristalsuiker
- 2 eetlepels bruine suiker
- 2 geklutste eitjes
- een handvol rozijnen
-> alles onder mekaar mengen tot een brij en dan 45 minuten in de oven zetten

Smakelijk!

5 comments:

Katja said...

Hmmmm...lekker! Dat is jaren geleden.
Heb jij een idee of dit ook zou lukken met sojamelk?

Annelyse said...

speculaas en rozijnen, dat kan niet slecht zijn. Dat zal ik ook nog eens maken sè

Els said...

@Katja: de melk is volgens mij vooral om het brood op te lossen, dus ik denk dat dat met sojamelk ook wel moet lukken.

@Annelyse: ik heb net al een stukje geproefd en het was inderdaad niet slecht. Bovendien ook heel snel klaar!

kirsten reemers said...

Ik las het net, had alles nog in huis en het staat nu in de oven... Spannend!

Els said...

@Kirsten: ah da's tof! Hopelijk heeft het gesmaakt :-)