Saturday, September 11, 2010

Plons

Het favoriete liedje van Jef is tegenwoordig dat van Plons de gekke kikker, een papfles die wat te lang op zich laat wachten, met het hoofdje ergens tegen aan botsen, we zetten de begintune in (op de boerderij...) en het gezichtje klaart direct helemaal op. Kijk maar eens op YouTube voor wat jeugd sentiment.
Ook "handjes draaien", "klein klein kleuterje", "slaap kindje slaap" en "twee emmertjes water" kunnen op enthousiasme rekenen, maar dan is mijn inspiratie op. Wie kent nog meer van die ouderwetse Vlaamse kinderliedjes?

3 comments:

Sarah said...

"Ik zag 2 beren broodjes smeren" en het volledige repertoire van Kinderen voor Kinderen valt bij Lars in de smaak.... (al moet ik eerlijk toegeven dat alles wat muziek/geluid maakt, eigenlijk altijd scoort ;-))

Mira said...

Oh liedjes zat 'Klap eens in de handjes', 'Op een grote paddestoel', 'Mieke hou je vast', 'Altijd is Kotjakje(?) ziek, ...

Wou je nog een quinoa recept? Heb een goed gekregen dan mail ik het je door.

Groetjes

Els said...

@Sarah: Goed idee! En daar zijn ook nog veel variaties op te vinden met andere dieren. Ps: hoe was de eerste dag op je nieuwe werk?

@Mira: Leuke ideeën voor liedjes, ik moet wel de teksten nog eens opzoeken. Stuur het quinoarecept maar door!