Tuesday, March 2, 2010

Back to work...

Zondag, het hele huis gepoetst, laptop ingepakt, papflesjes klaargezet, melkpoeder afgemeten, kleren klaargelegd. 's Nachts, ik kan niet slapen. Zes uur dertig, de wekker loopt af. Kwart voor acht, Jef afzetten in de crèche. Negen uur, terug op het werk. Vier uur dertig, trein naar huis. Vertraging, file. Jef terugzien. Hij lacht! Hij heeft gespeeld, veel geslapen, naar de andere kindjes gekeken. Hij doet het heel goed in crèche. Een paar kindjes komen kleine Jef nog een kusje geven voor hij vertrekt. Onderweg naar huis, weer in de file. Halfacht, Jef in bad, flesje, bedje, verhaaltje. Wat een dag, ik val uitgeput neer in de zetel. Nog even een nieuw ritme vinden!

5 comments:

Piet said...

Wij zijn héél blij dat je er weer bent!
Piet-de-baas

Els said...

Ik ook hoor! Ik heb er helemaal terug zin in. En Jefke is ook tevreden in de crèche, dus dan is echt iedereen gelukkig :-)

alberte said...

Els

Lieve deugd kind. Ik heb je al ellenlange brieven geschreven, maar het lukt me nooit om je iets doorgestuurd te krijgen. I.p.v. nog een heel artikel hier neer te pennen, ga ik nu eerst eens proberen bij je te geraken.
een verwoede aanhoudende niet aflatende fan zijnde ... alberte

Els said...

Ik zie net dat je hier nog een berichtje hebt achtergelaten, Alberte. Opeens is het wel goed gelukt blijkbaar! Fijn om te lezen dat ik hier een enorme fan heb :-)

Els said...

Of beter gezegd een fan van Jefke misschien...